INVISIBLE TIME

Invisible Time, za plesača, udaraljkašicu i elektroniku - praizvedba (narudžba HDS MBZ)

Koprodukcija: Muzički biennale Zagreb  i  Zagrebački plesni centar

Invisible Time, za plesača, udaraljkašicu i elektroniku - praizvedba (narudžba HDS MBZ)

Melita Spahić Bezjak (Hrvatska), koreograf

Ana Horvat (Hrvatska), kompozitor

Kaja Farszky (Hrvatska), udaraljke

Zvonimir Kvesić (Hrvatska), plesač

Bojan Gagić (Hrvatska), svjetlo

Jeffrey James, scenografija

Irena Kljajić, Matea Matejaš (Hrvatska), kostimi - studentice Tekstilno-tehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, mentorica Ivana Bakal

Novi rad za plesača, udaraljkašicu i elektroniku. Dva sola iliti jedan duet unutar 1800 sekundi i deset stavaka. Magla je. Čuje se pokret. Vidi se zvuk. Voda... Netko nešto govori! 

Misao vodilja novog rada jesu vrijeme, tišina, prostor i inercija. Simultani proces skladanja i koreografiranja u kojem je glazba sastavni dio plesa i obrnuto. Od notnog i elektronskog zapisa, izbora instrumentarija prema plesu, prema ideji skladanja plesa i koreografiranja zvuka.

 Prateći koreografsku i kompozicijsku filozofiju u kojoj zajednički dijalog i energija kolaboranata stvaraju nove fragmente, strukture, metode i kompoziciju plesa i zvuka. Preispitujući metodu rada polazi se od ideje slušanja pokreta i gledanja tona u kojem vrijeme, odnosno trajanje jest jedino određeno naspram prostora, tišine, zvukova, melodija.

Koreografska početnica istraživačkog plesnog materijala jesu i vizualizacija pokreta, pronalazak odnosa pokreta i zvuka, fizičkog razmišljanja, odnosa brojeva, geometrijske poveznice.

Odnos i veza glazbe i plesa , propitkivanja njihove strukture vode nas u traganje za kretanjima kao vidljivog zvuka, u traganju za tonovima kao vizualnog kretanja.

BIOGRAFIJE:

Melita Spahić Bezjak (1974, Karlovac) , samostalna plesna umjetnica.  Završila je  Školu za suvremeni ples Ane Maletić u Zagrebu, u klasi prof. Ivančice Janković te se usavršavala na raznim radionicama i seminarima u RH i inozemstvu.

Melita nastavlja svoje plesno obrazovanje na London Contemporary Dance School gdje je završila Higher Education Certificate, Postgraduate Diploma in Contemporary Dance with Distinction  i MA in Contemporary Dance  (specialising in Choreography). 

Melita se bavi plesnim, pedagoškim i koreografsko istraživačkim radom.  Suradnje, istraživanja i propitkivanja pokretači su i polaznice mnogih autorskih projekata kojima je zajednička strast razvijanje ideja i vještina stvarajući u području plesne umjetnosti.  Većina projekata ostvarena je u suradnji te okuplja umjetnike raznih disciplina s profesionalnim međunarodnim iskustvom. Proces rada zapravo je potraga za emocionalno inteligentnim pokretom i novim izazovom karakterističnim za svaki projekt.  Melita oblikuje svoj izraz nalazeći inspiraciju istraživačkim radom, poveznicama znanosti i umjetnosti, prirode, svemira   te u ostalim umjetničkim formama, medijima.  Vizualni aspekt, multimedija, tehnologije  i  interaktivnost  u plesu su svakako pokretači različitih idejnih projekata i koreografskih radova.

 Za vrijeme boravka u Velikoj Britaniji  (2004-2009) Melita je sudjelovala u raznim plesno kazališnim projektima  i operama sa koregrafima, dramskim, glazbenim i filmskim umjetnicima : Jonathan Lunn, Sarah Fahie, Frauke Reguardt, Rowan Thorpe (ples), Daniel Kramer, Sven Olivier Van Damme (drama), Andrew Clarke, Wayne Walker-Allen (glazba), Phil Winterhalder (film/video)i Darshana Vora (video).   Za vrijeme studija radila je, među ostalim sa  Jonathan Lunn, Sue Maclennan i Jonathan Burrows, koji su utjecali na njezin rad. 

Neki od autorskih radova ostvarenih u RH: 16 17 (Broj/The number), -110= Quartet of two, Solo Tango, Solacium Intro, Dance with Grace.  Autorski radovi i projekti ostvareni  u inozemstvu: Catch Me!, Re-Wired, Live Body, Duet #1, Roundness Reels; Fields of detail, Loud Silence, In-Between tracing reflections,  Never Ending Game  i 5P-3B-1Way. Melita je također koreografirala za studente na London Contemporary Dance School i Roehampton University u Londonu gdje je i bila gost predavač na obje akademije. U Republici Hrvatskoj surađivala je na raznim dramskim, kazališnim i plesnim predstavama te kazališnim kućama: GK Zorin dom Karlovac, Histrioni Zagreb, GK Virovitica.

 Sa svojim radovima sudjelovala je na raznim festivalima i koregrafskim platformama: Resolution! 2007; Evolution!2008 and 2009!The Place, RHDT;Connect  Festival, Lilian Baylies Theatre, Cloud Dance Festival, London; Movement Research Open Performance Space, New York, U.S.A./, Platformi mladih koregrafa u Zagrebu, Međunarodnom dječjem Šibenskom festivalu, Tjednu suvremenog plesa u Zagrebu.
 

Ana Horvat (1985.) završila je studij elektroničke kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Zlatka Tanodija, a kompoziciju je učila i kod Marka Ruždjaka te Srđana Dedića. Dobitnica je stipendije Hrvatskog društva skladatelja (HDS) iz fonda “Rudolf i Margita Matz” za mlade skladatelje za 2012. godinu. Skladateljica ističe da je posebno zanima spajanje različitih područja umjetnosti, te od studentskih dana redovito surađuje s drugim umjetnicima, kao i s programerima, robotičarima, hakerima te DIY (uradi sam) i DIWO (uradi s drugima) entuzijastima, a stečena iskustva razmjenjuje i s kolegama skladateljima u sklopu razmjene Međunarodnog društva za suvremenu glazbu (ISCM). Članica je zagrebačke Udruge za razvoj ‘uradi-sam’ Radiona / Zagreb Makerspace, kojoj je cilj povezivanje područja umjetnosti, znanosti i tehnologije, te audio-kolektiva MMessy

Oscillators, čiji se rad temelji na istraživanju zvuka, izradi DIY elektroničkih instrumenata i izvođenju elektronike uživo. Ana Horvat autorica je akustičkih i elektroakustičkih skladbi, glazbe za instalacije, film i performanse, a koautorica je i nekoliko umjetničkih instalacija.

---

KAJA FARSZKY (Zagreb, 1988.) svestrana je udaraljkašica koja djeluje kao solistica, ali surađuje s raznim komornim ansamblima, orkestrima, glazbenim i kazališnim umjetnicima. Istaknuti dio njezinog repertoara čine suvremena glazbena ostvarenja, među kojima i brojna u Hrvatskoj rijetko izvođena djela te praizvedbe. 2014. godine nagrađena je nagradom Ivo Vuljević Hrvatske glazbene mladeži za najistaknutije ostvarenje mladih glazbenika te nagradom Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu skladbe hrvatskog autora na 47. glazbenoj tribini Darko Lukić. Školovala se na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i Visokoj katalonskoj školi za glazbu u Barceloni (ESMuC), a velik dio njezinog glazbenog života obilježila su i brojna gostovanja u Europi i svijetu. Njen pristup izvođenju glazbe obuhvaća izvrsnost same glazbene izvedbe, ali i jasno definiran i osmišljen izvanglazbeni dramaturški koncept. S jednakom se posvećenošću bavi vizualnim i scenskim elementima, a njeni nastupi obilježeni su snažnom umjetničkom osobnošću, kako u izvedbama klasične glazbe, tako i u najizazovnijim djelima suvremene glazbene literature. Aktivna je na klasičnoj, suvremenoj, improvizatorskoj i glazbeno-kazališnoj sceni, a autorica je i samostalnih radova i projekata.

www.kajafarszky.com