Nove izvedbe i gostovanja predstave ''INVISIBLE TIME''

INVISIBLE TIME (NEVIDILJIVO VRIJEME) - Melite Spahić Bezjak i Ane Horvat

'osebujno djelo na razmeđi koncerta i plesa'

«Invisible Time» @ Zagrebački plesni centar

Datum: 17. & 18.02.  2017
Vrijeme: 20:00 h

14. Dani plesa – u čast MII ČORAK SLAVENSKOJ

«Invisible Time»(Nevidljivo vrijeme)

27.02.2017. 19,30h

Kazališno koncertna dvorana ‘’IVANA BRLIĆ MAŽURANIĆ’’

Slavonski Brod

Invisible Time  (Nevidljivo vrijeme)

Glazbeno-plesno djelo za plesača, udaraljkašicu i elektroniku

Stavci:

INTRO ( Endless Space)

IMAGINARY TRACE

SCATERED SILENCE

NOISY SILENCENESS

TILTED TIME

INVISIBLE SOMETINGNESS

ENCOUNTER OF SILENCE

SPACE OF SILENCE

EMPTINESS OF TIME

INVISIBLE SILENT SOUND

ROUNDNESS OF SILENCE

Back To Nothing!

Riječ je o jednoj od ponajboljih domaćih plesnih predstava u posljednje vrijeme, nastaloj prema narudžbi Muzičkoga bijenala Zagreb, a u 2016.g.  selektirana  je  u stručnoj selekciji Plesne mreže Hrvatske.

Produkcija 2015: Muzički biennale Zagreb, HIPP i Zagrebački plesni centar

Organizacija i distribucija 2016/2017: Centar za plesnu i izvedbenu umjetnost F.R.E.E. D.A.N.C.E.

Programi Centra za plesnu i izvedbenu umjetnost F.R.E.E. D.A.N.C.E. provode se uz financijsku podršku  Zaklade "Kultura nova".  

*****

«Invisible Time»

Djelo za plesača, udaraljkašicu i elektroniku

Melita Spahić Bezjak, koreograf

Ana Horvat, kompozitor

Kaja Farszky, udaraljke

Zvonimir Kvesić, plesač

Robert Pavlić , svjetlo

Neven Zebić, ton

Jeffrey James, scenografija

Irena Kljajić, Matea Matejaš , kostimi - studentice Tekstilno-tehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, mentorica Ivana Bakal

*****

Osebujno djelo na razmeđi koncerta i plesa - INVISIBLE TIME

Invisible time svoju suštinu pronalazi u međudjelovanju energije  tijela,pokreta, zvukova, objekata i misli koju svatko od nas vidi, sluša i čuje na svoj način. Predstava je doživljaj koji se mijenja ovisno o promatraču, mjestu i poziciji gledanja i slušanja predstave, njegovim osjećajima i počelima.

Misao vodilja glazbeno-plesnog djela  INVISIBLE TIME jesu vrijeme, tišina, prostor i inercija.  Od notnog zapisa i izbora instrumentarija prema ideji skladanja plesa i koreografiranja zvuka; u tom  simultanom  procesu skladanja i koreografiranja  glazba postaje sastavni dio plesa i obrnuto.  Unutar točno određenog vremenskog trajanja, nevidljivost istog  stvara nove prostore svakog stavka.   Prateći koreografsku i kompozicijsku filozofiju u kojoj  zajednički dijalog i energija  suradnika stvaraju nove fragmente, strukture, metode i kompoziciju plesa i zvuka.  Ideja slušanja pokreta i vizualizacija zvuka u kojem vrijeme, odnosno trajanje jest jedino određeno naspram prostora, tišine, zvukova  kao vizualnog kretanja unutar nevidljivog vremenskog prostora. 

*****

BIOGRAFIJE:

Ana Horvat  završila je studij elektroničke kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Zlatka Tanodija, a kompoziciju je učila i kod Marka Ruždjaka te Srđana Dedića. Dobitnica je stipendije Hrvatskog društva skladatelja (HDS) iz fonda “Rudolf i Margita Matz” za mlade skladatelje za 2012. godinu. Posebno je zanima spajanje različitih područja umjetnosti, te od studentskih dana redovito surađuje s drugim umjetnicima, kao i s programerima, robotičarima, hakerima te DIY (uradi sam) i DIWO (uradi s drugima) entuzijastima, a stečena iskustva razmjenjuje i s kolegama skladateljima u sklopu razmjene Međunarodnog društva za suvremenu glazbu (ISCM). Članica je zagrebačke Udruge za razvoj ‘uradi-sam’ Radiona / Zagreb Makerspace, kojoj je cilj povezivanje područja umjetnosti, znanosti i tehnologije, te audio-kolektiva Mmessy Oscillators, čiji se rad temelji na istraživanju zvuka, izradi DIY elektroničkih instrumenata i izvođenju elektronike uživo. Ana Horvat autorica je akustičkih i elektroakustičkih skladbi, glazbe za instalacije, film i performanse, a koautorica je i nekoliko umjetničkih instalacija.

Zvonimir Kvesić se plesom počinje baviti još kao dijete, uz ritmiku, step i jazz dance. S vremenom se sve više usmjerava suvremenom plesu, te tako 2000. godine upisuje plesnu akademiju u Rotterdam. Po završetku studija pleše s ansamblima u Nizozemskoj, Švicarskoj i Portugalu. Nakon povratka u Hrvatsku pleše u Studiju za suvremeni ples, a kasnje kao slobodni umjetnik, te tako surađuje s mnogim domaćim i stranim koreografima. Kao hrvatski predstavnik sudjeluje u međunarodnom projektu Beyond Fronta, 2012.sudjeluje u osnivanju umjetničke organizacije Koreokroj.  Bavi se i pedagoškim radom predajući na Školi za balet i ritmiku Zagreb, te povremeno drži satove i radionice diljem Hrvatske.

Kaja Farszky svestrana je udaraljkašica koja djeluje kao solistica, ali surađuje s raznim komornim ansamblima, orkestrima, glazbenim i kazališnim umjetnicima. Istaknuti dio njezinog repertoara čine suvremena glazbena ostvarenja, među kojima i brojna u Hrvatskoj rijetko izvođena djela te praizvedbe. 2014. godine nagrađena je nagradom Ivo Vuljević Hrvatske glazbene mladeži za najistaknutije ostvarenje mladih glazbenika te nagradom Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu skladbe hrvatskog autora na 47. glazbenoj tribini Darko Lukić. Školovala se na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i Visokoj katalonskoj školi za glazbu  u Barceloni (ESMuC), a velik dio njezinog glazbenog života obilježila su i brojna gostovanja u Europi i svijetu. Njen pristup izvođenju glazbe obuhvaća izvrsnost same glazbene izvedbe i jasno definiran i osmišljen izvanglazbeni dramaturški koncept. Aktivna je na klasičnoj, suvremenoj, improvizatorskoj i glazbeno-kazališnoj sceni, a autorica je i samostalnih radova i projekata.

Melita Spahić Bezjak , samostalna plesna umjetnica. Školovala se u Školi za suvremeni ples Ane Maletić u Zagrebu, u klasi prof. Ivančice Janković te London Contemporary Dance School gdje završava Higher Education Certificate, PG Diploma in Contemporary Dance with Distinction  i MA in Contemporary Dance (specialising in Choreography).  Melita se bavi plesnim, pedagoškim i koreografsko istraživačkim radom.   Melita oblikuje svoj izraz nalazeći inspiraciju istraživačkim radom, poveznicama znanosti i umjetnosti, prirode, svemira   te u ostalim umjetničkim formama, medijima.  Vizualni aspekt, multimedija, tehnologije  i  interaktivnost  u plesu su svakako pokretači različitih idejnih projekata i koreografskih radova.   Melita je sudjelovala u raznim plesno kazališnim projektima  i operama sa koregrafima, dramskim, glazbenim i filmskim umjetnicima, a njeni radovi izvođeni su na raznim festivalima u  Hrvatskoj i inozemstvu.