// Izvedba i gostovanja predstave planirane su za 2023. godini //
Multidisciplinarna plesna predstava Vidljivo vrijeme istražuje međudjelovanje vremena i prostora u odnosu na segmente (jednog) životnog ciklusa. Isprepletanjem glazbe, pokreta, video materijala i zvukova, istovremeno se isprepleću misli, sjećanja i trenutci, stvarajući obrise u izvedbenom prostoru.
Misao vodilja ovog djela je poigravanje s mogućnošću vraćanja vremena unatrag i doživljaja propuštenog.
Autor, koreograf: Melita Spahić Bezjak
Plesači: Maja Kovač i Melita Spahić Bezjak
Video i vizuali: Majda Džanić Bogojević
Glazba: Nikola Crnković Braco, udaraljke
Koncept i razvoj kreativnog materijala: Melita, Maja, Majda i Nikola
Dizajn rasvjete: Robert Pavlić
Scenografija: Majda Džanić, Jeffrey James
Izrada penduluma: Marina Trpčić
Tehnička podrška: HGSS Karlovac
Misao vodilja ovog rada nastavak je prijašnjih kreativnih procesa, istraživanja i propitkivanja u kojima povezujemo energije tijela, objekata, prirode s medijima plesa, glazbe i videa. Tako suradnička multimedijalna predstava Vidljivo vrijeme otvara jedno novo polje igre u kojem se poigravamo idejom mogućnosti premotavanja vremena unatrag. Predstava je inspirirana misterijom vremena te u svom procesu obnove propituje pojmove rastakanja i izvorišta vremena. Svoju inspiraciju pronalazi i u knjizi ”Red vremena”, glasovitog talijanskog fizičara Carla Rovellija. Vidljivo vrijeme pronalazi svoje zajedničke točke koje spajaju umjetnost i znanost.
Tijela i energije plesača i muzičara, vizualna rješenja i video interakcije u potrazi su za kreativnim stavcima, trenutcima (ne)vidljivih tragova. Zadaci kretanja poigravaju se unutar različitih interaktivnih trenutaka inspiriranih ritmičkom strukturom protoka (zvuka) vremena. U potrazi za vidljivim obrisima i tragovima propuštenih prostornih kretanja razvoj plesne građe reakcija je na ideje premotavanja unatrag i resetiranja situacija. Scenografski i koreografski objekt pješčanog penduluma, osim protjecanja vremena, pijeskom ocrtava grafičke oblike (čije tragove plesači preoblikuju u svoje prostorno/vremenske ideje). Scenografska i vizualna rješenja nadahnuta su i povezivanjem i istraživanjem sustava kojim se koristimo za mjerenje vremena, koji proizlazi još iz sumeranske kulture te je osnovan na broju 60. Danas se tim sustavom koristimo i za mjerenje kutova, koordinata te u navigaciji. U tom sustavu brojevi tri, šest i devet imaju veliku važnost.
Produkcija 2019/2020: Centar za plesnu i izvedbenu umjetnost F.R.E.E. D.A.N.C.E. Karlovac
Suradnja 2020: Zagrebački plesni centar, HGSS Karlovac
Pokroviteljstvo i podrška: Ministarstvo kulture i medija RH, Zaklada kultura nova