15 GODINA PLESA ZA BUDUĆNOST: izvedba arhiva
15 godina Centra za plesnu i izvedbenu umjetnost F.R.E.E. D.A.N.C.E. Karlovac
Multimedijalna i interaktivna izložba
koncept izložbe: Nives Sertić
Koncept „izvedbe arhiva“ temelji se na nematerijalnosti plesnih/izvedbenih medija i krhkosti tj. (ne)mogućnostima njihovog zapisivanja te načina na koji se znanje i informacije unutar izvedbenih medija prenose. Izložba arhivskog materijala postala je kroz to promišljanje jedno-mjesečna izvedbena platforma: mjesto žive izvedbe, interakcije, interpretacije i edukacije za razliku od očekivanog mjesta reprezentacijskog postava povijesnih materijala.
Osnovna faktografija i kronologija Centra izložena je u obliku multimedijalne instalacije kontinuirano popraćene zvukovima iz plesnih predstava. Objekti iz nekolicine plesnih produkcija postavljeni su u prostor kao interaktivna scenografija tj. platforma za „izvedbu arhiva“. Publika je pozvana da samostalno izvede dio određene plesne predstave, da svojim djelovanjem postane njihov interpretator te da se kroz navedeno, radionice i predavanja upozna više sa samim idejama, inspiracijama za predstave i mogućnostima medija suvremenog plesa/izvedbe. Kao dodatni informacijsko edukacijski dio, publici je ponuđen i dio plesne biblioteke i medijateke Centra.
Cijela izložba će biti dokumetirana timelapse tehnikom. Takvim načinom dokumentiranja želja je zapisati ne samo ovo događanje, nego i dokumentirati samu „izvedbu arhiva“. Događaj se time ponovno arhivira i tako postaje arhivski materijal za sebe, novi dokumentarni zapis, ali i plesni/izvedbeni video.
Kroz ovakav postav otvaram, ali i nudim jedan od mogućih odgovora na pitanja: Kako komunicirati plesni/izvedbeni arhiv? Kako zapisati ples nakon plesanja? Kako zapisivati izvedbu (arhiva)? Kako ponovno izvesti i interpretirati zapisani ili arhivirani pokret?
Zaplešite arhiv!
CV
NIVES SERTIĆ (1984), medijska umjetnica, diplomirala je 2009. na Odsjeku za animirani film i nove medije ALU Zagreb. Njeni interesi variraju između dugogodišnjih interdisciplinarnih istraživačkih projekata kroz različite suradnje, pa sve do poetskih foto, video i zvučnih instalacija, te performansa.
Od 2009. do 2013. usmjerena je na umjetničke interdisciplinarne projekte s fokusom na aktivnom angažmanu umjetnika kao kulturnog radnika, istraživača i pokretača zbivanja: vodi interdisciplinarnu platformu za mlade umjetnike i kulturne radnike Antibiotik i galeriju Jogurt u AKC Medika, te umjetnički interdisciplinarni projekt O MM u kojem se kroz rad na i s arhivskim materijalima bavi poviješću i tadašnjim stanjem Multimedijalnog centra u Studentskom Centru u Zagrebu. Kao koautorica, video umjetnica i performerica intenzivno surađuje s nizom autora i organizacija iz plesne i kazališne scene: Sonjom Pregrad, Irmom Omerzo, Željkom Sančanin, Petrom Zanki; inicijativom Improspekcije, organizacijom Ekscena itd.
Od 2014. se intenzivno bavi odnosom promatranja, pokreta i vremena: odnosom kamere, snimanja i snimljenog s pokretom tijela iza i ispred kamere, tj. odnosom žive izvedbe, snimljenog materijala i vremena. Osim toga, njen fokus je na osobnom odnosu s okolišem, prirodom i pitanjima temporalnosti, dugoročnog promatranja, vremena, odnosima statike i dinamike unutar njih samih te (vizualnih) medija u koje ih upisujemo: Rearrangeing and (self)-arraged, Ja gledam tebe dok ti gledaš mene dok… (2014.-2016. sa Sonjom Pregrad), 60 godina 15 dana (2016.), 3 do 10, stabla (2017.), Pogled koji nestaje (2018.), Kuća je šuma je kuća (2019).