SAMONINI@KDF010

Međunarodni festival suvremenog plesa i izvedbenih umjetnosti KDF010

KARLOVAC DANCE FESTIVAL 010

SAMONINI – feministička predstava, premijera

Nikolina Komljenović, Ines Tričković, Nives Sertić

Vrijeme: 02.09.2020. 20h 

SAMONINI

Izvedba je ljubavna pjesma o jednoj duši, prijateljstvu i poštovanju, putem glasa i pokreta u zraku. Priča o dvije iznimno snažne ali i iznimno nježne žene, pravo prijateljstvo i duboku ženstvenost iz koje izvire ona istinska tiha snaga.

Krug se zatvara u interakciji videa i tijela preko kojeg se projicira. Nastaje zajednički pokret projekcije i tijela koji ponovno aktivira glas, koji potom ponovno aktivira tijelo, ono aktivira video projekciju i tako u krug.  

Ideja ciklusa, razmjene i međusobne zatvorene intuitivne interakcije kao izvedbena metoda sva tri medija, tri osobe, tri žene. 

Osim na tijelo, video je i dio scenografije prostora. Cijeli prostor time postaje jedno tijelo, složeno od tri medija, jedna osoba od tri – Samonini.

 

Ples: Nikolina Komljenović

Glas: Ines Trićković

Video: Nives Sertić

O predstavi:

Ideja projekta “Samo Nini” , nastala je 2018 godine. Jednog zimskog jutra nakon dugog razgovora Nikoline i Ines, o plesnoj, jazz i cirkuskoj sceni u Hrvatskoj, te situacijama gdje se dugi niz godina jedan umjetnik posvećuje previše drugima a najmanje sebi. Kao suprotnost upravo ovom vječnom izgaranju odluka je pala poći u drugom smjeru. Naizgled egocentričnom. Samo Nini. (samo Nikolina).

Ines svojim glasom stvara tijelo i oblike koji grade i podržavaju Nikolinino tijelo i oblik, da se uzdigne i prihvati sebe i svoju ljepotu, ženstvenost, nježnost. Puno segmenata koje žene poput njih snažne i samostalne su negdje nekada morale zanemariti, da bi se profilirale u ovom današnjem svijetu. Priča o dvije iznimno snažne ali i iznimno nježne žene, pravo prijateljstvo i duboku ženstvenost iz koje izvire ona istinska tiha snaga.

Ines koristi Boss Loop pedalu na koju snima vise od 25 različitih vokalnih linija te stvara sloj po sloj teksturu sve veću koristeći samo svoj glas da bi se postigao efekt zbora i orkestra.

Nives gleda pokret tijela kako pokreće glas koji pokreće video: krug se zatvara u interakciji videa i tijela preko kojeg se projicira. Nastaje zajednički pokret projekcije i tijela koji ponovno aktivira glas, koji potom ponovno aktivira tijelo, ono aktivira video projekciju i tako u krug.

Ideja ciklusa, razmjene i međusobne zatvorene intuitivne interakcije kao izvedbena metoda sva tri medija, tri osobe, tri žene.

Tri međusobno preklopljena videa preuzimaju ulogu kazališnog svjetla, koje je u ovom slučaju napunjeno sadržajem kao aktivatorom daljnjeg događanja. Taj sadržaj su do apstrakcije snimljeni detalji dijelova tijela suradnica koji su u određenim trenutcima bili aktivni u izvedbi. Kadrovi tih videa nastaju kroz niz proba metodom improvizacije kao intuitivne tehnike međusobne teme zajedničkog ženskog, a izraženog kroz tri osjetilno različita, ali izvedbena medija.

Multimedijalno istraživanje i izvedba Nives Sertić u sklopu ove predstave, oslanja se i dijelom nastavlja na autoričina prethodna istraživanja odnosa videa i tijela, pokreta, pogleda te distribucije pažnje općenito.

Osim na tijelo, video je i dio scenografije prostora. Cijeli prostor time postaje jedno tijelo, složeno od tri medija, jedna osoba od tri – Samonini.

Nikolina pomoću vježbi fizičkog teatra dolazi do emocija kroz pokret. Kvaliteta pokreta se mijenja pod utjecajem emocija koje naviru posredstvom glasa, koji je nadopunjen video projekcijom.

Nalaženje pozicije žene u današnjem društvu ali da pozicija nije uvjetovana muškim principima ponekad je teško. Što je svaka osobno i na koji način sudjeluje u zajednici koju stvaramo te također u široj zajednici je tema predstave.

Biografije: 

Nikolina Komljenović

Izvedbena umjetnica koja se bavi prisutnošću i multipliciranjem intro(impro)spekcija kroz medij performansa. Kroz rad Kazališta Aruša, performanse Toplina; Ako zaigram neku novu igru; Objekt u subjekt prelazi#kralježnica; Gla sanje; Skoro, polako; Ispadanje; 59 jutra, 59 početaka, 59 izdaja; Here’s to now; Večera pomirenja; Brisanja objekata u prostoru te kroz suradnje s domaćim i stranim umjetnicima utjelovljuje tu praksu. Izlagala je i instalacije Plakatiranje poezije i Gaženje poezije te video rad Sučelja analognih doživljaja. S likovnom umjetnicom Sanjom Gergorić izvela je performans 2 žene /1 tijelo te surađivala s Vanom Gaćinom, hrvatskom audio vizualnom umjetnicom na projektu KOD, Barbarom Blazin na projektu Krivi kod, te u radovima domaćih i stranih vizualnih umjetnika. Zadnje 3 godine radi na međunarodnom istraživačkom projektu Fencing borders kojeg je i suosnivačica.

Kao plesačica suvremenog plesa i tijela u zraku sudjelovala je u mnogim predstavama u Hrvatskoj i diljem cijelog svijeta. Magistrirala je Povijesti umjetnosti i Komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Osnivačica je neformalne skupine S.VILA. Dopredsjednica i producentica je udruge ekscena te članica nadzornog odbora međunarodne umjetničke platforme Bacači sjenki, upravnog odbora strukovne Udruge plesnih umjetnika Hrvatske i od 2013. je članica Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Ines Tricković

Rođena je 1982. godine u Dubrovniku. Njezino glazbeno putovanje je započelo na nekonvencionalan način. Odrastajući u ratom uništenom Gradu, učila je glazbu i jazz slušajući Chet Baker, Milesa Davisa, Johna Coltranea, Toma Jobima, Ellu Fitzgerald i Billie Holiday.

Bez dana glazbene škole, ova samouka pjevačica postala je jedna od najcjenjenijih jazz pjevačica u Hrvatskoj i inozemstvu. U svojoj karijeri do sada je nastupila na preko 3000 koncerata širom svijeta i surađivala je Jaarmom Saarijem, Aaronom Goldbergom, Mikaelom Jacobssonom, Gilad Hekselmanom, Marcus Gilmoreom, Goranom Končarom, Zvjezdanom Ružićem, Julian Shoreom, Brian Girleyem, Krunom Levačićem, Edd Lo, Lukom Zuzicem, Eddie Luisom, The Jewsers, Detour, Mariom Igrecom i mnogim drugima.

Neki od festivala i projekata na kojima je nastupala su: Liburnia jazz festival, Samoborski jazz festival, kazališni show “The Nightingale”, mjuzikli Dan od Amora I Ivana Rockbajka u režiji Vlada Štefančića, Le Petit Festival du Theatre, Runjičeve večeri, Cabaret Lilibelle jazz kabaret koji je napisala, međunarodni jazz festival u Hong Kongu, OCT loft Jazz festival u Shenzhenu, Safed međunarodni glazbeni festival (Izrael), Beishan World Music i jazz festival, Macau književni festival-Script Road, Novigradske ljetne jazz večeri, Dubrovacke ljetne igre,, Jazzarella jazz festival, na koncertnoj seriji “All Souls at Sundown,New York itd.

S njezinim sekstetom objavila je album ” Runjic in Blue ”, kojeg je kritika proglasila jednim od najsuvremenijih jazz vokalnih albuma ikada snimljenih u Hrvatskoj, a 2014. nagrađena je najvišom hrvatskom glazbenom nagradom ” Porin ” za najbolju jazz izvedbu godine.

U svibnju 2014. sudjelovala je kao prvi hrvatski jazz umjetnik u prestižnom jazz koncertnom ciklusu “All Souls At Sundown” u unitarnoj crkvi na Manhattanu u New Yorku u pratnji poznatog jazz pijanista Aarona Goldberga.

U travnju 2015. snimila je novi album u New Yorku “Tales of quiet lands and other stories” u suradnji s: Brian Girley, Julian Shore, Gilad Hekselman, Shin Sakaino i Kolja Gjoni.

6. travnja 2016. godine nastupila je kao headliner s koncertom “Ines Tricković & Friends ” u prestižnoj dvorani Carnegie Hallu u New Yorku gdje je nastupala s nekim od najpoznatijih jazz glazbenika sadašnjice poput legendarnog jazz bubnjara Marcusa Gilmore-a i gitariste Gilad Hekselman-a.

Od 2011-te godine predstavljala je Hrvatsku na festivalima diljem jugoistočne Kine , Hong Konga i Macau-a (Hong Kong International jazz festival, Shenzhen jazz festival OCT loft, Beishan jazz & world music festival, Script Road art festival Macau etc), te napravivši tamo zavidnu karijeru, postala je od 2016-te godine stalni gost-predavač na CMI MUSIC INSTITUTE, jazz akademiji u Zhuhai-u, KINA.

Živi i radi na relaciji Macau-Hong Kong- New York- Dubrovnik.

Citati:

… Nikada ne možete zanemariti njezin topao i očaravajući glas. Eklektični genij, nikad nije imala tradicionalno glazbeno obrazovanje, već se oslanja na vlastitu snagu. Danas se Ines smatra jednim od najvećih jazz pjevača. Ona je puno više nego samo talentirana pjevačica i tekstopisac, pliva u mnogim različitim stilovima poput kabaret, komedija, jazza i kazalište. – Beishan međunarodni jazz glazbeni festival 2013.

… Ines je rođena pjevačica i vođa benda. Možete osjetiti njezin jak instinkt i glazbenost u prvim minutama njenog nastupa. Kada je jednom čujete ne sumnjate da je ona jedinstvena. – Zoran Stajčić, glazbeni kritičar. Zagreb 2013.

Ines Tricković prepuna je osobnosti i višedimenzionalnog šarma.

Ona je topao i dramatičan izvođač, s ljubavlju za jazz klasiku i brazilsku glazbu. –Aaron Goldberg

U svojoj karijeri sviranja sa mnogim pjevačima, pjevačicama, Ines je jedinstvena.. Ona posjeduje urodjeni smisao za ritam, besprijekornu intonaciju i sposobnost emocionalnog zarobljavanja publike. To, u kombinaciji s njezinim lirskim sopranom punim emocija, objašnjava zašto sam rekao jedinstvena” na samom početku. – Joe Pandur

Nives Sertić

Nives Sertić (1984), medijska umjetnica, diplomirala je 2009. na Odsjeku za animirani film i nove medije ALU Zagreb. Njeni interesi variraju između dugogodišnjih interdisciplinarnih istraživačkih projekata kroz različite suradnje, pa sve do poetskih foto, video i zvučnih instalacija, te performansa.

Od 2009. do 2013. usmjerena je na umjetničke interdisciplinarne projekte s fokusom na aktivnom angažmanu umjetnika kao kulturnog radnika, istraživača i pokretača zbivanja: vodi interdisciplinarnu platformu za mlade umjetnike i kulturne radnike Antibiotik i galeriju Jogurt u AKC Medika, te umjetnički interdisciplinarni projekt O MM u kojem se kroz rad na i s arhivskim materijalima bavi poviješću i tadašnjim stanjem Multimedijalnog centra u Studentskom Centru u Zagrebu. Kao koautorica, video umjetnica i performerica intenzivno surađuje s nizom autora i organizacija iz plesne i kazališne scene: Sonjom Pregrad, Irmom Omerzo, Željkom Sančanin, Petrom Zanki; inicijativom Improspekcije, organizacijom Ekscena itd.

Od 2014. se intenzivno bavi odnosom promatranja, pokreta i vremena: odnosom kamere, snimanja i snimljenog s pokretom tijela iza i ispred kamere, tj. odnosom žive izvedbe, snimljenog materijala i vremena. Osim toga, njen fokus je na osobnom odnosu s okolišem, prirodom i pitanjima temporalnosti, dugoročnog promatranja, vremena, odnosima statike i dinamike unutar njih samih te (vizualnih) medija u koje ih upisujemo: Rearrangeing and (self)-arragedJa gledam tebe dok ti gledaš mene dok… (2014.-2016. sa Sonjom Pregrad), 60 godina 15 dana (2016.), 3 do 10, stabla (2017.), Pogled koji nestaje (2018.), Kuća je šuma je kuća (2019).

****

KDF010  održava se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture RH i uz podršku Grada Karlovca.

Organizacija i Produkcija: Centar za plesnu i izvedbenu umjetnost F.R.E.E. D.A.N.C.E.Karlovac

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *